Wednesday, June 1, 2011


assalamualaikum wbt...

aloolooo..kemain tajuk.KAHWIN..sje tulih tjuk ni.sbb semakin rmai sahabat aku yg mdirikn masjid time cti2 sek ni..xpe2.bior depa kawen dlu.sat g aku akn myusul..huhu.insya ALLAH

Dedikasi buat sahabat2 yg akn bkahwin n telah berkahwin..barakallahu lakuma wabaraka a'laikum wajama'a baina kuma fil khaiiirr..doa aku semoga kalian sentiasa dberkati ALLAH SWT n dkurnikan mujahid n mujahidah yg soleh n solehah..mari kita rmaikn umat Nabi Muhammad SAW.rmai dlm erti kata..bkuantiti n bkualiti..

pernah tbace..entoh le kt mne..tanda2 seseorg wanita itu hidupnye diberkati..ialah cepat kawen,pah kawen cepat dpt ank n satu lg aku tlupa (kpd sape2 yg penah tbace..n tau bleh gtau yep..mekaseyy).nmpk x..hidupnya mcm tsusun je..sistematik..mstilah org2 sebegini adalah pilihan ALLAH..ALLAH SWT tidak akan mmpersia-siakn hambanya yang btakwa..cm bg tazkirah pulok.sbnrnye tazkirah ni ditujukn khas untuk diri sdr yg xtau la ble nk btobat nasuha..hidup semakin lagha..duk penting ke dunia je semata2..bekalan utk akhirat cm xde gapo2..

dari dulu smpi sekarang..emm,skrang xkot(skrg kelam kabut serabut serabai tahap kritikal)..hidup aku agak skema..jam tangan WAJIB..aku rela ttggl enset..jgn tggl jam.klu sape2 yg duduk kt tepi aku msti rse nok tenyeh je muke aku ngn belacan..awk..skrg kul bp..emm..skrg kul bp..dah kul bp sekarang..haha..sat g jd hulk..mmg aku sgt komited ngn mase..yeke.sbb aku rse seolah2 mse2 cm kejor aku..kdg2 aku rse takut nok tdo mlm...sbb klu tdo..esok dh siang..ari len doh padahal klu ikut kalendar Islam..waktu maghrib 2 dh dkira ari bru..nok tggu gop ari cerohh..pentingkn mase kunun..aku rindu mse aku skema dlu2..aku rindu time aku jd sivik dlu..aku rindu org kata aku budok skema..sbb aku rse mase 2 aku sgt intelligent u know..huahaa..tbayang2 kt mata empat aku..sbb keluar ke mana2...cadar msti tegang tahap maximum..barang2 msti kemas n tersusun tahap langit ke tujuh..baju2 tlipat..sampah2 msti diktepikn (bkn dibuang..tp diketepikn..sbb tggu menimbun bru buang..jimat mase n tenaga)..tingkap tutup..pintu kunci..cara tutup pintu..ditutup sekuat ati smpi mgeluarkn bunyi yg amat dasat n smpi pueh ati..huuiihh..padahal nok tggl bilik sekejap je..kemain lg.punye la skema...

opss...tajuk tbabas..kmbali ke topik utama..pe yg aku nk kaitkn zmn dlu n zmn skrg ialah aku dok skema dh..hidup tunggang langgang..blk keje..tido..tidoo..blk keje..mkn minum..tido..hidup mcm xdop matlamat..mcm ne nok kawen nih..

bagus n teramatla bgus bg sape2 yg ambik keputusan nok kawen..hidup akn lebih teratur..wat saloh de org tegur..xbleh tunggang langgang tbalik melintang doh...klu x..nnt de org maraoh..jgn cakap...klu aku bujang cm dlu kn best..xdok org kongkong..jgn cakap cm 2..org bujang pon de mslh sdr..kau mne tau depa ckp..klu aku kawen kn best..de org sayang...mmg la manusia ni mmg xpenah bsyukur dgn pe yg dia ade..sokmoo jeles ngn org lain..syukur la.rezeki masing2 ALLAH dh tentukn..bujang de hikmahnye..kawen de hikmahnye..yg mmbezakannya adalah cepat n lambat je..

tringat prtanyaan sahabat aku.."nk kawen ke cuti ni..".aku ngn angkuh n sombongnye mjawab.."klu de org masuk minang,aku kawen la..haha"..nasib baek mulut aku...xmasin..klu xmsti skrg nih aku doh seronok mgedarkn kad2 wangi kpd sahabat tsyg huhaha..seorg lagi btanya..bese la umo cenggini..mmg masyhur ngn soalan2 kawen ni.."mekk..ble nok nikoh"..kwn aku ni org mlake tp gatai gelenyar nok ckp klate..konon mgaplikasikn pe yg dia dpt drpd isteri beliau la tuh..Aku ngn selambar n cool mjwab ptanyaan beliau.."aku no kawen esok..huahaha"..selamber jek..brp kali dia duk offer kwn2 dia kt aku..tp aku ngn angkuhnye skali lg mjawab.."klu de jodoh..insya ALLAH"..

Sbnrnye,sapa xmau kawen ...semua org nk kawen..btol dak!!kdg2 situasi kita xsama..de org terlalu byk pilihan smpi pening..xde duit,rse dri cm dok layok lg nk jd isteri @ suami org..n mcm2 lg la..padahal klu nok kawen..kawen je la..sbnrnye xdok mslh pon..duit bleh cri..wat istikharah..yakin ngn ALLAH..ALLAH akn tolong..pepon alasan..kita suma kn kawen juga..saat itu,bru la trase hidup sgt lengkap..yg penting ibadat kita pada ALLAH makin btambah..insya ALLAH..wat pe pon..pahala bganda2.iman separuh da sempurna..separuh lg bertakwalah pada ALLAH...

Pesanan aku buat sahabat2 di luar sana n aku sdr...percaya jodoh di tgn ALLAH..jgn sekadar mnunggu..cari la..byk jalan dlm usaha mcari redha Ilahi..sememangnya ALLAH akan tolong klu kita buat sesuatu keranaNYA..buat sahabat yg telah bkahwin..hargai hidup kalian sekarang..bkn senang nk cari seseorg yang amat myayangi kita..yg sanggup mjaga kita smpi bila2..hidup brumah tangga bukan senang (kemain lg nk nasihat org kahwin doh..wpon aku xkahwin lg..huhu)..banyak cabarannya,,tp percayalah ganjarannya amat besar..sesungguhnya org2 bujang amat merindui ganjaran itu dalam mcari keredhaan ALLAH SWT...espeseli aku la..

pe2 pon..wat sesuatu kerana ALLAH..renung2kn..

No comments: